divendres, 16 d’abril del 2010

RF - L’amo en Xesc de Son Cloquis, músic popular


De nom Francesc Mas Mestre, de 94 anys fets el passat novembre, nascut a Ariany i casat i resident a Maria de la Salut. A l’entrevista d’Antoni Fiol i Joan Gelabert els explica que era sonador de guitarra dels balls “que es feien per sa Raval, sobretot per les matances”. Va aprendre a tocar de Pep ‘Gurilla’ i de l’amo en Rafel ‘Juanaino’ i un moment determinat acompanyà el cantador Biel ‘Caragol’ i l’amo en Gori ‘de sa Serra’. Ho recorda així: “Per devers Son Cloquis amb en Biel que cantava i l’amo en Gori que tocava el pandero ens ajuntàrem tots tres i anàrem set o vuit anys per Sineu, per Maria i pels pobles dels voltants a sonar, cantar i ballar. També hi venien les filles d’en Biel ‘Caragol’ que sortien a ballar”. També anà a tocar i cantar a un certamen a Alemanya, on aconseguí el primer premi: “Érem trenta-tres els mallorquins que hi anàrem, i jo tot sol, damunt d’un escenari, enmig d’un camp de futbol. Va ser l’any vuitanta-cinc. Vaig pujar amb la ximbomba i els altres m’acompanyaven. Jo davant cantant i ells fent d’acompanyants”. En altres ocasions també actuà a Menorca, Sicília i París. (FENT CARRERANY, núm 267, novembre. Maria de la Salut). BMM.-
(Diari de Balears, 15 de març 09)


Biel.-
RF - Retalls Forans
Estampes portolanes - Estampes marratxineres - Tot Marratxí 
Marratxiner/e/s
Pòrtula, informació de Marratxí
Pòrtol, el meu poble
Amb 'P' de Pòrtula a la ràdio (92.9 fm)
biel@portula.net

             Patrocinat per...
Pòrtula, informació de Marratxí